Enter the ad code for 468x60 ad spot

Ønsker flere sponsorer til Tall Ships Races 2015

Av Joakim Fossan Send e-post til forfatteren - Publisert: 15. mai, 2014

Suksessen og entusiasmen var stor fra Tall Ships Races i 2010. Prosjektleder Bjarne Ugland vil gjøre det enda større i 2015, og da trenger de flere sponsorer.

Med et så stort arrangement som Tall Ships Races, er prislappen også stor, men prosjektleder Bjarne Ugland er positiv til budsjettet og sponsorer.

- Det er alltid utfordringer i sponsormarkedet, men med den suksessen Tall Ship Races hadde i 2010, tror jeg det blir lett å selge, sier Ugland.

Hva er Tall Ships Races?

Tall Ships Races er en seilregatta med lange tradisjoner. Den ble først arrangert i 1956, der den gikk mellom Torbay i England, til Lisboa i Portugal.

Formålet med The Tall Ships Races er  å gjøre det mulig for unge mennesker av alle nasjonaliteter å konkurrere sammen på havet, ved å seile, og å oppleve vennskap og utfordringer under selve konkurransen og arrangementene rundt, står det på deres nettside.

Kristiansand Havn forvandles til en storslått markedsblass, der det vil være alt fra friluftscener, restauranter, barneaktiviteter, kystkulturutstillinger, kunstprosjekter, idrettskonkurranser, parader og salgsboder så langt øye kan se.

Under Tall Ships Races i 2010 deltok det over 70 seilskuter fra 16 land, med over 2000 medseilere og 400.000 besøkende.

Økt støtte

Ugland forteller at Kristiansand kommune allerede har bevilget åtte millioner kroner til arrangementet. De bevilget 7,7 millioner i 2010. Med tjenester og diverse var den totale verdien fra kommunen ca ni millioner. Men sponsoravtalene er minst like viktige.

- Vi har passert 40 sponsoravtaler, det er omtrent som sist, men vi vil fortsatt gjerne ha flere bedrifter med på laget. Budsjettet vårt er drøyt 20 millioner kroner, målet er å finanisere minst halvparten med private sponsormidler i form av

Bjarne Ugland og Marianne Tronstad. (Foto: Kjell Inge Søreide)

varer, tjenester og direkte tilskudd, forteller Ugland og assisterende prosjektleder Marianne Tronstad på TSR Kristiansand’s hjemmeside.

Ingen blåkopi

Ugland og Tronstad understreker at de satser på fornyelse og endring – ikke blåkopi. Men hva dette kommer til å bli er ikke bestemt enda.

- Det er noe vi tenker på, men vi er ikke der helt enda, sier Ugland.

Logg inn
Utgiver: NLA Høgskolen Mediehøgskolen Gimlekollen. Postboks 410 Lundsiden, 4604 Kristiansand. Telefon: 38145000
Kontakt ansvarlig redaktør for mer informasjon

Utviklet av Edney Media & Design Kristiansand