Eksklusiv kundekveld på Sandens

Kjøpesenteret Sandens arrangerte nylig en "eksklusiv vipkveld" for utvalgte kunder. Senteret ser økt salg etter slike tiltak, men ser at det samtidig er vanskelig å måle den langsiktige effekten av dem.

 

Senterleder, Christina Omland FOTO: Sandens

Allerede en halvtime før åpning var det lang kø utenfor senteret. Det var annonsert at de hundre første innenfor dørene skulle få en gratis «goodiebag».

 

-Vi ønsket å gjøre noe spesielt for våre VIP-medlemmer i Kundeklubben. Februar er en måned som ofte er kald og mørk, og vi ønsket i forbindelse med Morsdag og Valentine-ukene å sette fokus på gode opplevelser, sier senterleder Christina Omland.

Arrangementet hadde 18-års grense med gratis champagne og tapas. Underholdningen bestod av DJ-show, loddtrekning og show med Petter Pilgaard og Vendela Kirsebom.

I køen fikk de utvalgte kundene utdelt ting underveis, blant annet et lodd til en loddtrekning.
Vel inne på senteret kunne kundene møte kjendisparet Petter og Vendela, som var pent stilt opp foran en vegg for å ta bilder med fansen. De fortalte også litt om livet sitt, hvordan de kom seg inn i sine reseptive yrker, og litt om kjendis-farmen hvor de møttes.

– Med kjærligheten i fokus, passet det fint å få besøk av Vendela & Petter, sier Omland.

Vendela Kirsebom og Petter Pilgaard FOTO: Sandens

Under loddtrekningen kunne man vinne gavekort hos diverse butikker eller gavekort på hele senteret. Hovedpremiene var en gullring til verdi av flere tusen kroner, og lån av en splitter ny bil for en helg.

FOTO: Thomas Bøe

 

-Vi fikk svært mange gode tilbakemeldinger fra våre kunder, opplyser Omland, men hun innrømmer at det er noe forbedringspotensial.
-Det var et enormt trykk i inngangen når dørene åpnet kl. 20:00, så her kunne vi lagt opp et bedre køsystem.

Sandens har ikke merket noe særlig stor effekt av tiltaket, bortsett fra litt økt salgstall perioden rundt denne kvelden forteller Christina Omland.  -Det er vanskelig å måle den langsiktige verdien i dette, men vi ser at vi har økt salg som følge av kampanjer hvor vi fokuserer på gode opplevelser for våre kunder.

Sørnett har ikke lykkes med å få tak i daglig leder i Kvadraturforeningen, Harald Andersen, for kommentarer om slike tiltak og hva de kan ha å si for handel og aktivitet i sentrum av Kristiansand.