Enter the ad code for 468x60 ad spot

Jubler over vel gjennomført uke

Av Mathias Soleng Send e-post til forfatteren - Publisert: 16. februar, 2011

Spisestedene i Kristiansand er er enige om at "Spis for 100"- uken har vært en suksess.

- Hovedsaken med uken er å vise hva byen har å by på for tilreisende og å markedsføre byen for befolkningen på en positiv måte, forteller Arne Aarstodote, som er leder for “spis for 100”. Han forteller videre at “spis for 100” uken har vært en større suksess i år enn i fjor. Han tror dette skyldes bedre markedsføring i år.

- Vi har ikke fått noe dokumentasjon  på hvordan det har gått med spisestedene økonomisk ennå. Men tilbakemeldingene fra arrangører har vært overveldene positive, forteller Arne Aarstodote.

Smak av India

Det er ikke noe tvil om at “spis for 100” uken har vært en stor suksess for de aller fleste av de 24 spisestedene som var med i Kristiansand. Både Bølgen og Moi, Hos Naboen og Mother India har tredoblet sine besøkstall i løpet av uken.

Raj Sharma mener det har vært en tøff men suksessrik uke. Foto: Mathias Soleng

Raj Sharma mener det har vært en tøff men suksessrik uke. Foto: Mathias Soleng

– Januar og februar er generelt en veldig stille periode, så jeg kan ikke si at jeg er noe annet enn positiv til “spis for 100”, forteller dagelig leder i den familieeide restauranten, Raj Sharma.

 Mother India, som er på sitt 16. år, ser lyst på fremtiden og mener at “spis for 100” er med på å få folk ut på byen.

 – Vi opplever at spis for 100-uken er en ypperlig måte å markedsføre restauranten vår på. Da kan vi vise at man kan få et stykke India på Sørlandet.

Restauranten, som ble kåret til Norges beste indiske restaurant av Dagbladet i 2009, ligger nederst i Markensgate og har i mange år vært en av Kristiansands mest populære og respekterte restauranter.

Ikke stor fortjeneste

Når spisestedene har flere gjester betyr dette mer bemanning på jobb. Og når de aller fleste er ute og spiser for hundrelappen, er fortjenesten ikke så stor.

– For oss handlet det mer om at gjestene skulle få en opplevelse av India, forteller Sharma.  Daglig leder for Bølgen og Moi på Fiskebrygga, Stian Tongeland, forteller at heller ikke de har hatt særlig stor fortjeneste når prisene er så lave og de må ha mer bemanning på jobb. Han la også merke til at folk som til vanlig ikke er ute og spiser tok seg turen ut denne uken.

Logg inn
Utgiver: NLA Høgskolen Mediehøgskolen Gimlekollen. Postboks 410 Lundsiden, 4604 Kristiansand. Telefon: 38145000
Kontakt ansvarlig redaktør for mer informasjon

Utviklet av Edney Media & Design Kristiansand