Lanserer sunt familiemerke

Jippi er en produktserie som skal gjøre det enklere for barnefamilier å velge sunnere produkter hver dag.

NorgesGruppen ønsker nå å gjøre det enklere for barnefamilier å velge sunnere varianter av mat barn liker. I dag kommer den nye produktserien ut i butikkene.

Ernæringsvurdert
Serien Jippi består så langt av 34 utvalgte produkter til både frokost, lunsj og middag.
– Alle produktene har vært gjennom en ernæringsvurdering, og de har vært testet og godkjent av barn, sier Nina Brendsrud Andersen, marketingsjef i NorgesGruppens selskap for egne merkevarer.

Godkjent av barna
Ikke bare er det ernæringsvurderingen som er viktig for NorgesGruppen. Barnas godkjenning har vært sentral.

– Maten er jo ikke sunn før den faktisk blir spist. Da er det viktig at barna liker produktene, forteller Brendsrud Andersen.

Nøkkelhull
Meny-kjeden er stolte av å være alene om å lansere serien på det norske markedet. Alle produktene er uten kunstig søtstoff og har lavt sukker- og saltinnhold.
– I tillegg har vi fokusert på høy andel kjøtt og fisk i middagsproduktene, og der det er mulig har produktene fått Nøkkelhullsmerket, forteller prosjektleder Inga Longva Birkevold.