Enter the ad code for 468x60 ad spot

Tror på god Rosa sløyfe-oppslutning

Av Haakon Herlik Kristiansen Send e-post til forfatteren - Publisert: 8. oktober, 2013

Aksjonsleder i i Rosa sløyfe-aksjonen, Marit Sophie Egge (47), ser positivt på årets aksjon.

Rosa sløyfe-leder Marit Sophie Egge tror på en god aksjon. Foto: Presse

- Vi har som mål om å gjøre det minst like godt som i fjor. Det tror jeg at vi skal klare, sier Marit Sophie Egge.

I fjor samlet Rosa sløyfe-aksjonen inn totalt 12 millioner kroner nasjonalt. Egge mener det er realistisk sett i betraktning av det engasjementet og den store giverviljen folk viser.

- Vi merker at interessen er jevnt stigende og at det er stor pågang og støtte opp om aksjonen.

Rosa sløyfe-aksjonen er en solidaritetsaksjon som får inntektene gjennom det samarbeidspartnerne selger. Hovedsponsorene er Lindex, Coop, Statoil, Vitus apotek, Mestergrønn og Kid. I uke 45 vil årets innsamlingstall og andre målinger være klare.

- I uke 45 vil vi blant annet kunne se hvor mye vi har vært eksponert i mediene – antall medieoppslag, hvor mange som sier de har brukt sløyfen, hvor mange som har fått kjennskap til aksjonen og hvor mange som har vært innom siden vår på Facebook.

Under fjorårets aksjon hadde for eksempel kjennskapen til aksjonen blant menn økt med 5 prosentpoeng etter aksjonen til sammenlikning med før.

I 2011 satt Rosa sløyfe-aksjonen rekord da de samlet inn 16,6 millioner kroner.

 

I videovinduet under ser du en reportasje i forbindelse med Rosa sløyfe-aksjonen, der blant annet rådgiver i Den Norske Kreftforening, Trude Omland, bidrar.

YouTube sitt forhåndsvisningsbilde
Logg inn
Utgiver: NLA Høgskolen Mediehøgskolen Gimlekollen. Postboks 410 Lundsiden, 4604 Kristiansand. Telefon: 38145000
Kontakt ansvarlig redaktør for mer informasjon

Utviklet av Edney Media & Design Kristiansand