Enter the ad code for 468x60 ad spot

Danker ut Facebook

Av Karoline Nerdalen Darbo Send e-post til forfatteren - Publisert: 28. oktober, 2013

Det blir stadig flere sosiale nettverk å boltre seg i. Nå informerer nettstedet Business Insider at Facebook blir danket ut.

Flere sosiale nettverk på markedet fører til stor konkurranse for nettstedene. Nå meldes det om at Twitter har blitt mer populært blant ungdommen.

Synkende oppslutning
26 prosent av de spurte i Piper Jaffrays undersøkelse foteller at Twitter er det viktigste sosiale nettverket, mens 23 prosent svarte det samme om Facebook. I forhold til i fjor, har Facebooktallet sunket med 19 prosent.

- Trenger ikke være kult
Grunnleggeren selv, Mark Zuckerberg, har senere gått ut og sagt;
- Facebook er ikke kult lengre, og det kommer ikke til å bli det igjen.
Samtidig fastslår han at det ikke er nødvendig for nettstedet å være “kult”.
- Elektrisiteten var kult når det først kom, men folk stoppet å snakke om det da det ikke var “det nye” lengre. Betydde det at folk stoppet å bruke det? svarte Zuckerberg Business Insider.

Tidstyver
Enkelte har spekulert i hvor mye tid vi taper på bruken av sosiale medier. En ny undersøkelse fra Nielsen konkluderer med at amerikanske Smarttelefon-brukere i snitt tilbringer 9 timer og 6 minutter per måned på sosiale medier.  Cecilie Staude, Høgskolelektor ved BI, er ikke enig at sosiale medier bør sees på som “tidstyver”.
– Jeg tror skepsisen i hovedsak skyldes mangel på kunnskap om hvilke bruks- og nytteområder sosiale medier kan ha, sier hun til Aftenposten.

Logg inn
Utgiver: NLA Høgskolen Mediehøgskolen Gimlekollen. Postboks 410 Lundsiden, 4604 Kristiansand. Telefon: 38145000
Kontakt ansvarlig redaktør for mer informasjon

Utviklet av Edney Media & Design Kristiansand