Enter the ad code for 468x60 ad spot

Må skaffe egen returbillett

Av Karoline Nerdalen Darbo Send e-post til forfatteren - Publisert: 29. oktober, 2013

- Passasjerene som nå befinner seg i utlandet, må skaffe seg egen returbillett hjem igjen, sier bobestyrer Bjørn Hübert Senum til Sørnett.

Det er hundrevis av passasjerer i utlandet som nå må skaffe egen returbillett. (illustrasjonsfoto)

Etter at Flynonstop ble begjært konkurs tirsdag morgen, ble alle flyavganger kansellert. Det kan by på problemer for passasjerene som allerde har reist ut med selskapet.
- Det er et sted mellom 250 – 400 passasjerer som har flydd ut og ikke kommer tilbake, informerer bobestyrer Bjørn Hübert Senum.

Ansvar for egen returbillett
Senum forteller at passasjerene har fått en e-post med informasjon om at flyselskapet har gått konkurs, og at de kan kontakte SAS omgående. Han legger til at passasjerene selv har ansvar for å skaffe nye returbilletter.
- De kan få billigere returbilletter av dem, men vi kan ikke love noenting, sier han.

Neppe refundert
Han understreker at Flynonstop kun leide flyet de hadde. Dermed står flyet stille på bakken, og kan ikke hente passasjerene som befinner seg i utlandet.
- De pengene som blir brukt på ny returbillett, vil neppe bli refundert, sier Senum.

 

Les også: Passasjerer taper tusener

Logg inn
Utgiver: NLA Høgskolen Mediehøgskolen Gimlekollen. Postboks 410 Lundsiden, 4604 Kristiansand. Telefon: 38145000
Kontakt ansvarlig redaktør for mer informasjon

Utviklet av Edney Media & Design Kristiansand