Enter the ad code for 468x60 ad spot

Kan bli årets markedsfører

Av Helene Walle Send e-post til forfatteren - Publisert: 29. oktober, 2013

Morild Norway AS er stolte av å være blant de seks nominerte til å bli årets markedsfører i Vest-Agder.

Stolte: De to venninnene er stolte over å ha blitt nominert til årets markedsfører. Her viser de fram luer og hals med refleks. Foto: Helene Walle

- Det er helt fantastisk, spesielt med tanke på at vi har et såpass lite budsjett, sier Siri Urdal Bakke, medeier i Morild AS.

Morild Norway startet sitt selskap som et AS i januar 2011, der de selger strikkete luer, halser og pannebånd med refleks i seg. Bedriften startet først med to venninner og på kort tid har de fått til mye. Firmaet består nå av Siri Urdal Bakke, Lisa Østvedt Gustafsson og Øyvind Østvedt.

- Jeg tror nok det er mye derfor vi er nominert. Fordi vi har lagt så mye arbeid i det og kommet såpass langt på så kort tid, sier Siri.

Går for å vinne
11. november skal presentasjonene fra de nominerte legges fram for markedsføringsforeningen (MFF), og det blir klart hvilke tre som kommer videre til finalen. Kriteriene for en eventuell tildeling ifølge MFF er at man må ha «framhevet seg på markedsføringens område» eller «ha vist et særlig engasjement for markedsføringens ide».

- Det blir veldig spennende. Vi går selvfølgelig inn for å vinne, smiler Siri lurt.

Morild Norway AS har siden starten vært opptatt av å skape en større interesse for bruk av refleks.  De ønsker å få spesielt voksne og ungdom til å bruke refleks for å bli mer synlige.

- Vårt inntrykk er at voksne og ungdom ofte unnlater å bruke refleks, fordi de ikke synes det ser så kult ut. Ved å legge inn refleks i våre produkter, har vi gjort refleks spennende, sier Lisa.

Vil doble salget

Etter at mannen til Lisa, Øyvind, også ble medeier i bedriften, har salget steget betraktelig. Det er han som har tatt seg av markedsføringen.

- Før han kom inn i bildet, hadde vi avtaler med 20 forhandlere. I dag er tallet 130, sier Lisa.

Nå har Morild Norway AS satt seg et nytt mål. I år ønsker de å doble salget fra i fjor, og er innstilte på at de kommer til å klare det med glans.

- Vi ligger allerede godt an, og vi har ikke kommet til den største salgsperioden enda. Så dette regner vi med at kommer til å gå helt fint, avslutter Lisa.

 

De andre nominerte er Kvadraturforeningen, Skalldyrfestivalen, Norges Energi, SmartCare og Palmesus.

Logg inn
Utgiver: NLA Høgskolen Mediehøgskolen Gimlekollen. Postboks 410 Lundsiden, 4604 Kristiansand. Telefon: 38145000
Kontakt ansvarlig redaktør for mer informasjon

Utviklet av Edney Media & Design Kristiansand