Spennende utvikling i Dyreparken

Det kan se ut som at det er stille i Dyreparken for tiden, men så fort kan man ta feil. Dyreparken er allerede i full sving med både ansettelser og utbygging av nytt badeland.

Badelandet: Slik vil det nye Badelandet se ut. Illustrasjonsfoto fra Dyreparken.
BADELANDET: Slik vil det nye Badelandet se ut. Illustrasjonsfoto fra Dyreparken.

Badelandet, som også ble det endelige navnet på Kristiansand Dyreparks nye attraksjon, skal i løpet av noen måneder ansette rundt 30 nye badevakter.  Sørnett møtte Morten Skraastad, kommersiell sjef i Dyreparken, som kunne fortelle at de nå er godt igang med ansettelser til sesongen 2010.
– Vi er nesten i mål med å ansette alle sesonglederene, og er også nå igang med rekruttering av sommeransatte.
Ettersom det satses stort på det nye badelandet til sommeren, vil det bli behov for mange nye ansatte i år. Den kanskje mest krevende avdelingen å hente nye ansatte til er avdelingen for badevaktene. Her må en være fylt 18 år, og helst ha litt erfaring fra førstehjelp.
– Det er alltid greit med erfaring, men Dyreparken vil gi full opplæring som vil gjøre en kvalifisert til jobben, forteller Skraastad.

– Følelse av å være under vann
Skraastad kan fortelle videre at det nye badelandet vil bestå av to store spisesteder, 1 butikk, 3 kiosker og masse gøy og moro for barna.
– Vi vil i tillegg til butikken, spisestedene og kioskene ha et såkalt ambulerende salg.  Det vil si at våre gjester kan ha sin ”base” et sted på øya og samtidig ha muligheten til å kunne kjøpe seg noe forfriskende av et syklende salgstilbud, uten å måtte bevege på seg.

Kommersiell sjef Morten Skraastad. Foto: Kristin Skogheim
HAR TRO PÅ BADELANDET: Kommersiell sjef Morten Skraastad. Foto: Kristin Skogheim

Det er tydelig at Dyreparken satser stort, når de satser. Hele Badelandet vil være tematisert, og dette skal gi gjestene følelsen av å være under vann. For å nevne noe vil et av byggene være formet som en ubåt, og butikken vil ligge under en brygge. Denne uken ble den nye logoen til Badelandet, hvor bokstaven B er formet som en manet, ferdig designet av GRID designbyrå.  Den vil fortsatt likne endel på den første logoen, bortsett fra litt smådetaljer.

Flere nyheter

I tillegg til det nye badelandet, vil også et helt nytt inngangsparti stå klart til sommeren. Parken satser på å få folk kjapt og effektivt inn, og med et flunkende nytt billettsystem har Skraastad troen på dette. 12 nye billettluker skal stå klart om noen måneder, og en bro vil føre gjestene fra inngang øst til det nye badelandet.
– Vi vil begynne med billettlukene om noen uker, mens broen er allerede i gang med å bygges, forteller Skraastad.

Illustrasjonsfoto med tillatelse fra Dyreparken
Illustrasjonsfoto med tillatelse fra Dyreparken