Sørnett

Foredrag om merkevarebygging

Mediehøgskolen Gimlekollen hadde onsdag ettermiddag besøk av professor fra NHH i Bergen, Magne Supphellen.

Publisert:

INTERESSANT: Administrasjonssjef Ingar Hjelset ved MhG syntes Magne Supphellen sa mye inspirerende. FOTO: Maria Køhn
INTERESSANT: Administrasjonssjef Ingar Hjelset ved MhG syntes Magne Supphellen sa mye inspirerende. FOTO: Maria Køhn
- Alle virksomheter må jobbe med omdømmetenkning kontinuerlig. Vi må trekke med alle de ansatte for å få til noe felles, svarer Lars Dahle på spørsmål om hvorfor MhG arrangerte dette foredraget.

Temaet for foredraget var "Omdømmebygging av MhG" og ble holdt for ansatte ved den private høyskolen.

Magne Supphellen brukte tid på blant annet å prate om merke-og omdømmetenkning, forutsetninger for å opparbeide seg et sterkt omdømme og hvordan forbedre det nåværende omdømmet skolen har. Rektor ved MhG, Lars Dahle, er sammen med Magne Supphellen, styremedlem i Haugeinstituttet. Instituttet setter fokus på tre hovedområder: Ledelse, entreprenørskap, og handel og miljø. Dette er bakgrunnen til foredraget.  

En av de ansatte, Ingar Hjelseth, er svært positiv til Supphellens foredrag. - Foredraget var veldig interessant. Det er viktig å bygge MhGs omdømme for studenter, foreldre og givere. Jeg fikk en god oversikt og inspirasjon til å drive videre.