Sørnett

Nådde ikke innsamlingsmålet

Sissel Leire og Editah Kyomukama som er en del av jobbskaperkampanjen Foto: strømmenstiftelsen.no

Sissel Leire og Editah Kyomukama som er en del av jobbskaperkampanjen Foto: strømmenstiftelsen.no

Strømmestiftelsen tok med seg jobbskaperkampanjen til Stavanger i september med mål om å skape 10000 jobbmuligheter. De klarte bare 4000.

Publisert:

Selv om Strømmestiftelsen bare klarte å skaffe 40 prosent av de jobbene de ønsket, klager de ikke over resultatet.

-Vi er kjempegodt fornøyd. Vi fikk mobilisert Stavanger regionen og Rogaland, og vi fikk masse positiv tilbakemelding. Det var mange folk som så, støttet og heiet på oss, forteller presse og samfunnskontakt Egil Monstad i Strømmestiftelsen.

 I fjor var jobbskaperkampanjen i Kristiansand der de fikk skapt 6000 nye jobbmuligheter. Dette forklarer Mongstad slik:

-Jeg tror det har litt med at vi er mye bedre kjent i Vest-Agder og Kristiansand enn det vi er i Stavanger. Det gir oss en mulighet for å jobbe sterkere og følge opp den positive oppmerksomheten som dette har gitt oss.

 

Kristiansand på givertopp

I begge byer fikk de vervet 600 faste givere. Mens det som utgjorde forskjellen, var bedriftenes engasjement. I Kristiansand var det flere selskap og idrettslag som støttet Strømmestiftelsen, blant annet NOV som alene skaper 345 jobbmuligheter.

-Strømmestiftelsen er jo en god og seriøst organisasjon som jobber godt. Derfor har vi valgt å samarbeide med dem. Vi er en kunnskapsdrevet bedrift som tenker  at det å skape jobber som folk kan livnære seg av er  en bra ting forklarer Kjell Anders Olsen, pressekontakt i National Oilwell Vargo.

 

Forandrer liv

 

 

 

Strømme stiftelsen håper at andre bedrifter lar seg inspirere til å bidra. De har planer om å flytte jobbskaper kampanjen til en ny by etter hvert. Egil Monstad er tydelig med å presisere at de er fornøyd med alle bidrag, og at det viktigste for dem er å forandre enkeltmenneskers liv.

-Vi ser at vi kan hjelpe 4000 familier ved å gi de en jobbmulighet. Det er 4000 mer enn det vi hadde mulighet til før vi startet med denne kampanjen. Så vi er veldig godt fornøyd med dette, sier Egil Mongstad i Strømmestiftelsen.

Her kan du lytte til saken som ble sent på aktuelt sendingen på Sørnett