Sørnett

Sårbare abonnenter får forbedret varslingstjeneste

Etter vannlekkasjen i Vågsbygd forrige uke, tilbyr Kristiansand Kommune en forbedret varslingstjeneste for sårbare abonnenter.

Publisert:

Sårbare abonnenter som blant annet skole, sykehus, alders- og sykehjem, legekontor og næringsmiddelindustri får nå tilbud om en forbedret varslingstjeneste. De skal bli varslet i god tid hvis vannsystemet skal vedlikeholdes, sier Kjell Løyning, ingeniør i Kristiansand Kommune.
- Systemet sviktet på grunn av kapasiteten, slik at noen abonnenter fikk varslingen litt sent under lekkasjen i Vågsbygd. Dette er nå fikset, forteller han.
Men at tidspunkt for vedlikeholdet blir helt fastslått er ikke sikkert, skal vi tro Løyning.
- Hvis store abonnenter som fabrikker er tilknyttet varslingstjenesten og vedlikeholdet går utover deres produksjon, kan de underrette oss. Da vil vi vurdere om vedlikeholdet skal utsettes til et tidspunkt som passer bedre, forteller han.

Knyttet til 1881
- Vi bruker denne tjenesten knyttet opp mot telefonopplysningen 1881. Dersom meldingene skal komme frem må man passe på at navn, telefonnummer og adresse stemmer overens med den korrekte informasjonen. Varslingen får man da enten som SMS på mobilen, eller en opplest melding på fasttelefonen, forteller han.

Endring av opplysninger kan man selv gjøre på 1881s hjemmesider.
For mer informasjon om selve varslingstjenesten, se Kristiansand Kommunes hjemmesider.