Sørnett

- Vanvittig kult og gjennomtenkt

Fornøyd: Maylinn Nøyset har handlet både hos Vero Moda og MQ. Her viser hun stolt frem noe av dagens fangst. (FOTO: Martine Haug Nysether)

Fornøyd: Maylinn Nøyset har handlet både hos Vero Moda og MQ. Her viser hun stolt frem noe av dagens fangst. (FOTO: Martine Haug Nysether)

Motehuset M30 har blitt godt mottatt av befolkningen i Kristiansand. Maylinn Nøyset (22) synes det er bra at de utvider og prioriterer Kvadraturen.

Publisert:

- Det er fint at de satser på mote i byen og, nå som Sørlandssenteret utvides. Samtidig er det fint at de trekker folk oppover i byen, og ikke bare ned mot Sandens, sier 22-åringen.
Nøyset, som til daglig studerer ved Universitet i Agder, synes det nye Motehuset har blitt utrolig fint og håper de skal klare seg i bransjen.
- Jeg liker at de har mye forskjellige klær her. Samtidig som det er gøy med litt nytt blod, understreker 22-åringen, og hinter til den svenske kleskjeden MQ Retail .

Ettertraktet
Vero Moda, Jack and Jones og MQ Retail er de tre butikkene som utgjør Motehuset M30. Regionssjef for MQ i Norge, Hege Koteng, mener åpningen av det nye senteret har gått over all forventning. Hun mener MQ-butikken har et veldig bredt og godt sortiment, og er ikke i tvil om hvorfor åpningen gikk så bra.
- Vi satser hardt på kundeservice, og vi er villige til å hjelpe kundene med hva de trenger, sier Koteng til Sørnett.no
Regionsjefen legger til at kjeden er sterk på herremote, noe hun tror er ettertraktet.
- Det finnes så mye fine dameklær rundt om i butikkene. Her finner du et like godt utvalg til begge kjønn, avslutter hun.

Gode tilbakemeldinger
Også nabobutikkene Jack and Jones og Vero Moda er fornøyde med gårsdagens vip-kveld og dagens offisielle åpning.
- De to siste dagene har vist oss at vi har gjort noe riktig, sier daglig leder ved Jack and Jones, Jon Ole Roland.
Roland trekker frem den åpne løsningen mellom Vero Moda og Jack and Jones som en lur løsning.

[img65149_2RM]

- Det er vanvittig kult og gjennomtenkt. Begge butikkene vil få utbytte av hverandres kunder, som i utgangspunktet tilhører ulike målgrupper, fortsetter Roland.

Kristel Keelan hos Vero Moda forteller at butikken har fått mange gode tilbakemeldinger fra kundene. Hun legger heller ikke skjul på at de tre butikkene nyter godt av hverandre.
- Vi er tre butikker med ulike kundegrupper. Når du først er her tar du like gjerne turen innom de andre butikkene, poengterer Keelan.