Lanserer sunt familiemerke
Jippi er en produktserie som skal gjøre det enklere for barnefamilier å velge sunnere produkter hver dag.
Publisert: 04.02.2013 kl 10:43
NorgesGruppen ønsker nå å gjøre det enklere for barnefamilier å velge sunnere varianter av mat barn liker. I dag kommer den nye produktserien ut i butikkene.
Ernæringsvurdert
Serien Jippi består så langt av 34 utvalgte produkter til både frokost, lunsj og middag.
- Alle produktene har vært gjennom en ernæringsvurdering, og de har vært testet og godkjent av barn, sier Nina Brendsrud Andersen, marketingsjef i NorgesGruppens selskap for egne merkevarer.
Godkjent av barna
Ikke bare er det ernæringsvurderingen som er viktig for NorgesGruppen. Barnas godkjenning har vært sentral.
- Maten er jo ikke sunn før den faktisk blir spist. Da er det viktig at barna liker produktene, forteller Brendsrud Andersen.
Nøkkelhull
Meny-kjeden er stolte av å være alene om å lansere serien på det norske markedet. Alle produktene er uten kunstig søtstoff og har lavt sukker- og saltinnhold.
- I tillegg har vi fokusert på høy andel kjøtt og fisk i middagsproduktene, og der det er mulig har produktene fått Nøkkelhullsmerket, forteller prosjektleder Inga Longva Birkevold.
Nyheter Vis flere
Fire studenter ble med på mentorprogrammet i TV og hadde direkte TV-sending 24. april
Nyheter Vis flere
Fire studenter ble med på mentorprogrammet i TV og hadde direkte TV-sending 24. april