Tips oss:
Tips
38 14 51 30
Kontakt
Publisert: 02.03.2023 kl 00:34
Sist oppdatert: 28.04.2023 kl 09:33
Oskar Bekken har et stort smil rundt munnen før han skal ut å reise. Foto: Privat
- Jeg fant ut kvelden før at det ikke gikk buss. Jeg måtte betale over fem hundre kroner i taxi, forteller han.
Bekken forteller at han skulle ønske det gikk buss til de tidligste flyene, slik at han slipper å betale så mye penger for taxi.
- Det skulle gått en flybuss, eller så skulle flyplassen inngått en avtale med AKT. Det at korona blir brukt som en unnskyldning for at flybussen i 2023, når vi ikke har restriksjoner lengre, det er ikke innenfor, sier Oskar.
Avinor ønsker ikke å kommentere på saken, etter gjentatte forsøk på svar.
Carl Fredrik Holst smiler. Han poserer foran en av taxiene som snart skal kjøre av gårde til flyplassen med en passasjer. Foto: Celina S. Pedersen
Han forklarer at etter pandemien har flere ønsket å ta taxi, spesielt når kollektiv tilbudene stengte ned eller ble strengere.
Holst forklarer at de tjener mye på at AKT ikke kjører til flyplassen i tide for de morgen flyene, men at de også kjører mye ut hele døgnet.
Etter gjentatte forsøk på svar, ønsker ikke AKT å kommentere.
Siste buss til Kjevik Lufthavn fra Kristiansand rutebilstasjon går 00.10, og første buss er ikke ved Lufthavnen i tide til det første flyet som går 06.00.
- Jeg vurderte å dra kvelden før, men da måtte jeg ha ventet i seks timer, og det blir alt for lenge. Da valgte jeg heller å ta taxi, selv om det kanskje ikke er det beste for miljøet, sier Bekken.
Sørnett dro ut til flyplassen med siste buss.
Ingen gikk av på busstopp Kjevik Lufthavn, og terminalen var tom i flere timer. To timer før det første flyet skulle ta av, og innsjekk åpnet, kom det ca. fem taxier med folk som skulle rekke det første flyet.
JEJUNE med rykende fersk debutskive: