Sørnett

Butikker for enhver smak og lommebok

Imponert: Niklas Hauer (23) brukte lang tid i butikken. Til høyre er butikksjef Michael Eeg. Foto: Jørgen Steffensen

Imponert: Niklas Hauer (23) brukte lang tid i butikken. Til høyre er butikksjef Michael Eeg. Foto: Jørgen Steffensen

Torsdag åpnet Nordens største kjøpesenter i Kristiansand. Sørnett har funnet både plusser og minuser ved noen utvalgte butikker.

Publisert:

Med et hav av butikker, flere helt nye i Kristiansand, var det duket for offisiell åpning torsdag. Dagen ble startet med champagne og kaker til de ansatte før publikum ble sluppet inn. Selveste Olav Thon var tilstede under avdukingen av senteret. Eieren av senteret danset av glede og kastet hatten, da snoren ble klippet.

I alt er det nærmere 60 nyetableringer i forbindelse med åpningen av det utvidete Sørlandssenteret. Sørnett har sett nærmere på service, prisnivå og utvalg i tre av dem.

 

HØYER

 

En blanding mellom Hollywood-glam og klassisk hverdagsantrekk. Meget stilfull butikk, hjelpsom betjening, og fin beliggenhet i senteret. Moderne design, god planløsning og oversiktlig. De ulike merkene er delt inn i egne avdelinger, som gjør det lett å finne frem. Dette er en av Høyers flaggskipbutikker i Norge, derav størrelsen.

Det som trekker ned for butikken er en stiv pris på varene. Dette er en merkebevisst kjede, som det ikke er for mange av i Agder, derfor kan folk bli litt overrasket av prisene.

- Det er stor etterspørsel etter designklær i Kristiansand. Forbrukerne er mer bevisste på merkevarer enn tidligere, sier Ruben Storevold, senterleder på Sørlandssenteret.

Butikksjef på Høyer, Michael Eeg (35) tror området rundt Sørlandsparken er viktig. Dette er en av grunnene til at det har blitt etablert en flaggskipbutikk.

- Vi ønsker å at Høyer skal bli motehuset på Sørlandet. Vi vil følge trendene og ha det som etterspør, sier Eeg.

Utseendemessig har butikksjefen og arkitekten bestemt hvordan butikken skal se ut designmessig.

- Vi har bestemt det meste selv, men har fått noen retningslinjer fra Høyer i Oslo, sier han.

 

VOLT

[img97125_2RM]


En interessant herrebutikk som er todelt, inspirert av engelske bibliotek på den ene siden, og en renere men like fullt stilig motstående side. Voksen og elegant betjening, iført pen bekledning som gjenspeiler produktene. Butikken virker ved første øyekast veldig dyr, men etter en liten titt finner man ut at eleganse ikke nødvendigvis svir i lommeboka.

Butikken kan fremstå som litt liten, i forhold til andre tilsvarende butikker. Vi hadde håpet på en ren herrebutikk, som var litt større enn dette.

- Prisene ligger lavere enn mange tilsvarende produkter. Vi har et stort utvalg i merker,  som Nudie, Diesel, Lindeberg, Tiger of Sweden og Samsøe Samsøe, sier Stian Tønseth (32) butikksjef på Volt.

Butikken har et vidt spekter i antrekk. Alt fra dress til jeans og blazere.

- Alle skal ha en god opplevelse etter et besøk i butikken vår, avslutter Tønseth.

 

GMAX

[img97125_3RM]

 

Sportsvennlig inngang med innbydende løpebaner hvor man kan styre seg gjennom hele butikken. Stor butikk, med voldsomt utvalg innenfor sportsartikler. Veldig positivt med mange ansatte som kan hjelpe til, spesialiserte innenfor sine respektive områder. Butikken har alt fra joggesko, jakt og turbekledning til nordisk skiutstyr.

Noe som trekker ned med butikken er at man blir møtt av mange sikkerhetsvakter i døren. Man føler at man er i en sikkerhetskontroll på en flyplass, idet man går inn. Har man egentlig behov for nok en sportsbutikk på Sørlandssenteret. Ved nyåpningen er hele 12.000 kvm tilegnet sportsbutikkene.

- Vi har flyttet inn fra avenyen, til senteret vegg i vegg med XXl. Vi er meget fornøyde med beliggenheten vår her. All sport er samlet på ett sted, dermed er det den beste som vinner. Nå kan kundene gå i begge butikkene og velge de beste produktene til de billigste prisene, sier Morten Halvorsen (36) butikksjef i GMAX.

- Nå har vi mest sport i landet samlet på ett sted, sier senterlederen.

[imagebrowser id=460]