Tips oss:
Tips
38 14 51 30
Kontakt
Det blir stadig flere sosiale nettverk å boltre seg i. Nå informerer nettstedet Business Insider at Facebook blir danket ut.
Karoline Nerdalen Darbo
Publisert: 28.10.2013 kl 09:46
Flere sosiale nettverk på markedet fører til stor konkurranse for nettstedene. Nå meldes det om at Twitter har blitt mer populært blant ungdommen.
Synkende oppslutning 26 prosent av de spurte i Piper Jaffrays undersøkelse foteller at Twitter er det viktigste sosiale nettverket, mens 23 prosent svarte det samme om Facebook. I forhold til i fjor, har Facebooktallet sunket med 19 prosent.
- Trenger ikke være kult Grunnleggeren selv, Mark Zuckerberg, har senere gått ut og sagt; - Facebook er ikke kult lengre, og det kommer ikke til å bli det igjen. Samtidig fastslår han at det ikke er nødvendig for nettstedet å være "kult". - Elektrisiteten var kult når det først kom, men folk stoppet å snakke om det da det ikke var "det nye" lengre. Betydde det at folk stoppet å bruke det? svarte Zuckerberg Business Insider.
Tidstyver Enkelte har spekulert i hvor mye tid vi taper på bruken av sosiale medier. En ny undersøkelse fra Nielsen konkluderer med at amerikanske Smarttelefon-brukere i snitt tilbringer 9 timer og 6 minutter per måned på sosiale medier. Cecilie Staude, Høgskolelektor ved BI, er ikke enig at sosiale medier bør sees på som "tidstyver". – Jeg tror skepsisen i hovedsak skyldes mangel på kunnskap om hvilke bruks- og nytteområder sosiale medier kan ha, sier hun til Aftenposten.
JEJUNE med rykende fersk debutskive: