Tips oss:
Tips
38 14 51 30
Kontakt
Matfestivalen "Spis for 100" har gått over all forventning. Prosjektleder Henning Vestavik er henrykt.
Jeremy Robertson
Publisert: 12.02.2013 kl 15:28
- Dette var en kjempesuksess for hele prosjektet. Målet var å få folk ut av sofaen, inn til byen og oppleve det gode uteliv som Kristiansand har å tilby, forteller Vestavik over telefonen. Vi synes det var viktig å gjøre dette i februar, når det ikke skjer noen ting i byen.
I fjor solgte de 26 restaurantene som deltok i overkant av 23.000 retter til sultne sørlendinger. I år ble solgt nøyaktig 40.111 retter blant de 38 deltakende restaurantene. Festivalen som gikk inn i sitt fjerde år på rad, kan se tilbake på et overskudd som overgikk restaurantbransjens forventninger.
- Vi er meget fornøyd med antall besøkende, fortsetter prosjektlederen.
Vestavik har tatt inititiv til prosjektet. Med inspirasjon fra London og matfestivalen København cooking utviklet han "Spis for 100", og nå har både Arendal og Mandal kommet med sin egen "Spis for 100".
- Kjempegøy at andre vil prøve dette. Dette er jo tross alt den største matfestivalen på Sørlandet.
Og i god tradisjon er "Spis for 100" tilbake i Kristiansand neste år mellom 3. og 9. februar.
JEJUNE med rykende fersk debutskive: