Tips oss:
Tips
38 14 51 30
Kontakt
Synne, Martin og Kaia ved en av jobbskaper-kampanjens boder. Foto: Thomas Hegna
Strømmestiftelsens jobbskaper-kampanjen er nå over. De nådde ikke målet på 10.000 jobber, men er allikevel fornøyde med resultatet.
Publisert: 08.10.2013 kl 09:20
Den siste måneden har de prydet Kristiansands gater med rosa ballonger og plakater, i håp om å få med seg folket i byen til å hjelpe 10.000 fattige mennesker i Afrika og Asia inn i arbeidslivet. Kampanjen ble avsluttet lørdag 5. oktober. Og tallene var ikke akkurat det de hadde håpet på.
Selv om de ikke nådde målet på 10.000, så er Strømmestiftelsen likevel fornøyd.
- Vi satte høye mål. Vi siktet mot stjernene og traff langt over skyene. Vi er svært fornøyde med resultatet av jobbskaper-kampanjen. Kristiansand har vært med å skape håp og nye muligheter for svært mange mennesker. Vi er stolte av Kristiansand, forteller Øyvind Aadland, generalsekretær i Strømmestiftelsen gjennom en pressemelding.
Til nå viser tallene at jobbskaper-kampanjen har fått med seg 5330 mennesker på laget.
Strømmestiftelsen påpeker at tallene fortsetter å stige selv om jobbskaper-kampanjen nå er over.
Se møte med den ugandiske kvinnen Rose Kabasinguzi i videovinduet under. Reportasjen gir et innblikk i hva Strømmestiftelsen gjør og hvem de hjelper. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9Y63_hsqVe4&feature=c4-overview&list=UUuRcWy6E7S_ptiAPFDJf1yA[/youtube]
JEJUNE med rykende fersk debutskive: