Tips oss:
Tips
38 14 51 30
Kontakt
Torsdags kveld ble Fædrelandsvennen kåret til årets mediehus av mediebedriftenes landsforening. I tillegg mottok prisen for årets lokale nyhetsnettsted, og årets inspirasjon.
Sivert Jeffrey Swensen Mclean
Publisert: 03.05.2024 kl 14:54
I tillegg ble avisen kåret til årets lokale nyhetsnettsted, og mottok "årets inspirasjon" for "Mataksjonen", som resulterte i at over 800.000 kroner ble samlet inn til mat for byens trengende.
Storfornøyd redaktør
Sørnett snakket med redaktør i Fædrelandsvennen Eivind Ljøstad, som er storfornøyd med anerkjennelsen avisen har mottatt.
Hva er satsinger du mener har vært viktige for disse kåringene?
Foto: Bjelland, Kjartan / Fædrelandsvennen
-Det er flere ting. Blant annet en solid satsing på lokalt næringsliv og innhold rettet mot videregåendeelever og unge. Men kjernen er nok breaking, og nyhetsjournalistikken.
I lys av disse kåringene, hva er planen fremover for Fædrelandsvennen?
-Det er viktig for oss at vi ikke blir fornøyde nå, og vi må bruke dette for å jobbe hardt videre.
Delte meninger blant publikum
Sørnett har loddet stemningen på torget i kvadraturen om hva de syns. Reaksjonene på kåringene var varierte, og mange pekte på dyre priser
-Det er for dyrt. Og innholdet interesserer meg ikke nok. Hvem er det som vil lese om at noen bygger hytte i Telemark?, sa en til Sørnett.
Andre var mer tilfreds med kåringene:
-Jeg syns det er bra. Det er fint at en avis fra Sørlandet vant, sa en eldre dame til Sørnett ved spørsmål rundt kåringen.
JEJUNE med rykende fersk debutskive: