Tips oss:
Tips
38 14 51 30
Kontakt
Sarita Sehjpal FOTO: Martine Haug Nysether
Taste of India utvider. Nå er varemerket SaritaS solgt til Rieber & Søn.
Lars Hulleberg
Publisert: 16.02.2012 kl 12:56
Ferdigmatbedriften Taste of India, som er kjent for sine porsjonspakker "SaritaS", selger sitt varemerke. Den bergenbaserte bedriften Rieber & Søn har valgt å satse på indisk mat.
- Det blir lite endringer. Hele familien skal fortsatt være med, forteller gründer Sarita Sehjpal til Sørnett.
Sarita som startet opp firmaet går nå inn i en konsulentrolle hos Rieber & Søn. Det var betingelsen for at de skulle satse på produktet.
Rieber & Søn står for produksjonen av Toro.
- Taste of India blir som før. Alle som har drevet det skal fortsatt være. Forskjellen er at vi vil skape nye produkter. Nå er vi litt nærmere vår visjon om å bli ledende på indisk mat på den skandinaviske markedet, fortsetter Sarita.
Taste of India har hatt noen vanskelige år, og det ble ikke lettere da de tapte 1,3 millioner på konkursen til Fersk AS, som var firmaets største kunde. Både i 2008 og 2009 gikk firmaet med over en million i underskudd. I 2010 var imdlertidig trenden snudd. Bedriften gikk cirka en halv million i pluss.
Familien Sehjpal med Sarita i spissen driver også den populære restauranten Mother India.
JEJUNE med rykende fersk debutskive: