Tips oss:
Tips
38 14 51 30
Kontakt
Det amrikanske konseptet pop-up shop er kommet til Kristiansand.
Kristiansand sin første "pop-up shop" har fått et lokale på Slottet Shoppingsenter. Her finner du klær fra designeren Veronica B. Vallenes, men vær oppmerksom på at butikken kun blir der ut februar.
Publisert: 13.02.2013 kl 14:06
Det var under finanskrisen i USA at konseptet pop-up shop blomstret fram. Pop-up shop går ut på at man leier tomme lokaler på kjøpesentrene. Det som kjennetegner butikkene er at de kun er der for en begrenset periode. Det kan være alt
fra en uke til et år.
Under finanskrisen ble dette sett på som en vinn-vinn-situasjon ettersom sentrene tjente på at lokalene ikke stod tomme. Dessuten fikk butikkene som leide lokalene nye lokaler til å selge produktene sine i. Etter hvert som finanskrisen ga seg, ble pop-up shop bare mer og mer populært, spesielt i storbyene kryr det nå av slike butikker.
Pop-up shop kan også brukes til å testselge nye produkter, eller de kan fungere som en prøvetid for nye butikkkjeder.
Pop-up shop i Kristiansand I Norge har pop-up shop slått best an i Oslo, men nå begynner de andre storbyene å følge etter. 7. februar fikk Kristiansand sin første pop-up shop der klesdesigneren Veronica B. Vallenes selger nedpriset varer fra sine kolleksjoner. Dette har slått godt an hos sørlendingene ifølge
[img82366_2RM]
daglig leder for Veronica B. Vallenes-merket, Stina Skeie. Hun forteller at de har hatt mange kunder, men at kanskje ikke alle er klar over at dette kun er en periodebutikk. Hun
understreker derfor at butikken på Slottet bare kommer til å bli der ut februar.